Pełna dokumentacja wdrożeniowa

6000 

„Kompleksowe podejście do ochrony sygnalistów w administracji samorządu terytorialnego” to całościowy zestaw propozycji dokumentów, który stanowią nieocenioną pomoc dla jednostek samorządu terytorialnego w dostosowaniu się do nowych wymogów prawnych dotyczących ochrony sygnalistów w Twojej Gminie i Powiecie. Jedyne takie opracowanie w Polsce.

Zainwestuj w transparentność i zgodność z prawem – już dziś!

Przejrzystość i bezpieczeństwo w administracji samorządowej zaczynają się od dobrego planowania, działania i  odpowiednich procedur. Skorzystaj z tego pakietu  dokumentów i wprowadź profesjonalne rozwiązania w swojej jednostce!

Przy zamówieniu za minimum 2000 zł Konsultacja ekspercka on-line dostępna jest z 85% rabatem.

    Opis pakietu: Kompleksowe podejście do ochrony sygnalistów w administracji samorządu terytorialnego – Pełna dokumentacja wdrożeniowa

     

    I. Istota rozwiązań:

    1) Ogólna konstrukcja działań i prezentowana dokumentacja oparta  jest na związaniu procedury zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych z przyjętymi przez organ stanowiący JST kierunkami działania organu wykonawczego JST w zakresie lokalnej polityki antykorupcyjnej i etyki działania oraz ochrony sygnalistów w administracji samorządowej, a także z wdrożeniem zarządzania zgodnością (system Compliance) – szerzej na ten temat C.Kociński: https://www.riskcompliance.pl/news/kompleksowe-podejscie-do-ochrony-sygnalistow-w-administracji-samorzadu-terytorialnego/

    2) Fundamentem przyjętych  rozwiązań i proponowanych kompletnych dokumentów jest powszechności działań w zakresie ochrony sygnalistów w danej JST.

    3) Celem wdrożeń nie jest wykonanie obowiązku prawnego z zakresu ochrony sygnalistów, ale szansa. Pożądane okoliczności muszą jednak obejmować znacznie szerszy kontekst przedmiotowy na który składa się świadoma polityka etyczna i zarządzanie zgodnością w danej organizacji samorządowej.

    4) Proponowane rozwiązania polegają na włączenia systemu zgłoszeniowego na/do systemu zarzadzania Compliance z elementami modelu COSO.

    5) Uwzględnienie rozwiązań whistleblowingowych związanych z naruszeniem standardów etycznych w systemie ochrony sygnalistów, wdrażanym w danej JST.

    6) Celem proponowanych rozwiązań jest integracja kwestii związanych z ochroną sygnalistów i polityką etyki z punktu widzenia ich organizacji w danej JST.

    II. Przedmiot pakietu:

    Propozycje rozwiązań i projekty następujących dokumentów:

    1. Uchwała organu stanowiącego w sprawie kierunku działania organu wykonawczego gminy w zakresie lokalnej polityki antykorupcyjnej i etyki działania oraz ochrony sygnalistów w administracji gminnej,
    2. Polityka antykorupcyjna i etyka działania w administracji gminnej,
    3. Zarządzenie kierownika urzędu gminy w sprawie pełnomocnika ds. etyki i polityki antykorupcyjnej  i organizacji załatwiania spraw sygnalistów w urzędzie JST,
    4. Zarządzenie kierownika urzędu gminy w sprawie wprowadzenia lokalnej polityki antykorupcyjnej  i etyki działania w administracji gminnej,
    5. Oświadczenie pracownika jednostki organizacyjnej JST o zapoznaniu się z  lokalną polityką antykorupcyjną i etyką działania oraz ochroną sygnalistów w administracji gminnej,
    6. Ankieta przedwdrożeniowa dla administracji gminnej,
    7. Zarządzenie kierownika urzędu gminy w sprawie ustalenia i wprowadzenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych w administracji gminnej,
    8. Procedura zgłoszeń wewnętrznych w administracji gminnej,
    9. Upoważnienie pracownika jednostki organizacyjnej JST do wykonywania czynności w sprawach ochrony sygnalistów, w imieniu kierownika Urzędu JST,
    10. Zarządzenie organu wykonawczego JST w sprawie ustalenia i wprowadzenia Procedury zgłoszeń zewnętrznych,
    11. Procedura zgłoszeń zewnętrznych  dla organów JST,
    12. Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych,
    13. Zakres zadań i czynności pracownika samorządowego zatrudnionego w komórce organizacyjnej ds. załatwiania spraw sygnalistów urzędu gminy,
    14. Plan Szkolenia i Edukacji w zakresie lokalnej polityki antykorupcyjnej i etyki działania oraz ochrony sygnalistów w administracji gminnej,
    15. Zaświadczenie o podleganiu ochronie określonej w przepisach rozdziału 2 ustawy o ochronie sygnalistów.

    III. Dla kogo jest przeznaczony ten pakiet dokumentów:

    Obowiązkowo dla:
    • Wójtów, burmistrzów, prezydentów, starostów i marszałków,
    • Kierowników jednostek organizacyjnych w administracji samorządowej, każdego szczebla,
    • Specjalistów ds. compliance i audytu wewnętrznego,
    • Radców prawnych i działów HR,
    • Pełnomocników ds. etyki, osób odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem i polityki zgodności.

    Idealne rozwiązanie dla:
    • Urzędów gmin, starostw powiatowych i urzędów marszałkowskich
    • Samorządowych jednostek organizacyjnych
    • Osób odpowiedzialnych za compliance, ochronę sygnalistów i etykę w administracji samorządowej

    IV. Dlaczego warto:

    • Zgodność z ustawą i dyrektywą UE  – wszystkie dokumenty zostały opracowane w oparciu o aktualne przepisy prawa, co gwarantuje im pełną zgodność.

    • Łatwość wdrożenia – wszystkie dokumenty są gotowe do użycia – wystarczy je  dostosować do specyfiki Twojej JST lub Twojej organizacji. Bezpłatną pomoc w tym zakresie masz zapewnioną.

    • Praktyczne narzędzia – zawiera szczegółowy opis wszystkich wymaganych procedur, aktów je wprowadzających oraz dokumentów pracowniczych. Od ogółu do najmniejszego szczegółu. Kompleksowa procedura dla każdej organizacji samorządowej.

    • Bezpieczeństwo i transparentność – zapewnia stworzenie skutecznego systemu ochrony sygnalistów i buduje zaufanie mieszkańców i pracowników.

    • Oszczędność czasu – nie musisz samodzielnie tworzyć skomplikowanych  dokumentów i rozwiązań od podstaw. Wszystkie wymagane dokumenty już zostały za Ciebie opracowane.  Masz je na wyciągniecie ręki.

    Wszystkie dokumenty zostały  przygotowane, tak jak inne nasze projekty, w odniesieniu do administracji gminnej. Mają jednak odpowiednie zastosowanie do rozwiązań, które mogą zostać analogicznie przyjęte w samorządzie powiatowym i wojewódzkim.

    V. Autor:

    dr Cezary Kociński